Ljuvliga tisdag!

Hej världen!

Oj vilken underbar dag det har varit. Kommer att sova så gott och så nöjd inatt!
Igår blev det bara en massa åkande, tåg till hallsberg, herrljunga och borås. Mamma och Micael och hämtade oss där på tågstationen. Sen raka vägen hem, lite kvällsmat, big brother och efter de var vi helt slut. Slocknade som små barn. Btw, på kiosken i stationen i hallsberg var det helt sjukt. Han som jobbade i kiosken var för det första skitsur, det hängde spindelnät där senapen och ketchupen stod. Fia köpte en pucko som var jävligt gammal, så jag gick in där och spelade lite hård och kom ut med något annat drickbart. Jag förstår att ni inte ser det roliga eller poängen i det. Men det var lite kul, man tyckte lite synd om dem som kom ut med korv! haha! Vi glömmer det nu ;-)

MEN IDAG - har vi hunnit med en massa saker. Mamma kom in och väckte oss i morse. Så gjorde vi oss i ordning, åt frukost och fixade ihop lite picnik som vi skulle ha med oss. Happ, väl klara så blåste vi ner till varberg. In i första butik och vips så hade jag studentklänningen handlad och klar. Oj så nöjd jag blev. Hittade tyvärr inga skor, men jag har ju flera dagar på mig att hitta något som passar :)
BTW - när jag stod inne i en skobutik idag började mobilen ringa, såg att det var ett nummer här nere ifrån, så jag trodde typ att det var rasmus eller micke, men nej!!! De ringde från skene förskola och frågade om jag var intresserad av en anställning som timvikarie. Magen vände sig ut och in, ville bara hoppa och skrika av glädje. Så ska bara skicka in lite papper och sen skulle vi höras av om kommande intervju. Det kallas lycka de!!! När vi shoppat klart i varberg åkte vi ner till fästningen, där vi åt våra smarriga mackor och kollade på folk. :-) Efter det så tog vi en promenad i fästningen, kollade ut över det vackra havet och bara njöt. Var även in på museét - "bockstensmannen" & historian om fästningen. Det var verkligen jätte intressant. Fanns så mycket att kolla på och spännande att läsa om det som hände förr. Köpte även en liten souvenir, en liten gammaldags ask. Den ropade mitt namn, så kunde inte stå emot.

Här låter det ju som om att dagen börjar gå mot sitt slut. Men nej nej! Var även in på Gekås ( Ullared ) och stor shoppade! Lösnaglar, lösögonfransar, smink (handlade jag i varberg), nagellack, tröja, leggings, underkläder, locktång, hygienartiklar, smycken och säkert något annat som jag inte kan komma på nu. :-) Sen vart det hemfärd! När vi åkte till varberg såg vi först ett rådjur och ett litet rådjurskid, fy fan va söt den var. och på resan hem såg vi två feta älgar som stod och fettade sig vid vägkanten. Det var mastigt de! :-) Så nu har vi grillat lite på kvällningen, så passade på att göra ett inlägg när man ändå vilade lite på maten och fia duschade. Snart blir det big brother och glass! Smarrig avslutning på denna toppen dag!

Tack mamma och sofia för denna dag! :-) Imorgon väntar fler äventyr med fisen och mamsen! Spännande! Ha en bra kväll gott folk. OXOX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0