FET UPPDATERING! :)

Fan va veckan har gått fort! Har ju inte ens hunnit med att göra något inlägg och uppdatera er små nyfikna filurer. Jag skrev tidigare i veckan, i tisdags då vi var till Varberg och Ullared. så får väl börja skriva kortfattat om resten av veckan då.

Onsdags, då åkte vi till Borås och shoppade loss på knalleland. Hittade skitsnygga klänningar och smycken. Men hittade inga förbannade skor. åt dubbelkorv med bröd, vilket jag aldrig gjort, så det var lite värt att skriva ner. haha! Sen vart det hemfärd, grillade och hade det göttans, avslutade kvällen med Big Brother och slocknade ögona böj efteråt.

Torsdag, då var det en röd dag, så inga affärer var öppna. Så vi var ut på äventyr i skogarna. var till prekebogumman och lite andra ställen. Det var verkligen jätte intressant och spännande. :) När vi kom hem färgade vi håret på Sofia, bastade och hade lite spa. Skön och avslappnande dag. Mot natten tog vi med oss stolar och täcken och satte oss ute på gräsmattan för att förhoppningsskull få se något spännande på himlen. Vilket vi gjorde också. Ingen idé att jag skriver det här, då det för det första är obsekrivligt och ingen skulle tro oss. Man måste vara med om det för att förstå och tro.
När vi vart lite rädda smög vi upp på balkongen uppe i mamma och mickes rum, lite tryggare och mysigare. Då hittade Sofia, den fetaste spindeln, hängandes där som om han ägde hela kåken. Den var så stor och äcklig att jag häll på att spy. Men för att inte förstöra den fräna känslan och ufokvällen fick vi putta ner den för stupet. Sen satt vi där, nerkurade och ögonen snurrade i tusen för att försöka se något. Vilket vi gjorde, vill jag lova ;)

Fredagen kom, dagen som vi hade väntat efter så mycket att det kliat i fingrarna, denna dag gick ut på att grilla, njuta och göra sig i ordning, naglarna, håret, sminket, kläder, skor m.fl. När klockan började ticka mot kvällningen bar det iväg in till Göteborg, in på krogen (Trädgården). Fan vilket drag det var, trevligt folk och massa dans. När klockan började närma sig 4 stod vi utanför slitna, smink överallt, håret platt och enorm värk i fötter och ben - och väntade på mamma och micke som vart så underbara och sjuktsat oss samt hämtat. För att vi skulle kunna göra detta. All kärlek till dem!!
Vi var väl hemma runt 5 på morgonen, då var det bara att tvätta av sig sminket, borsta gaddarna och hoppa i säng. Vaknde igen runt ett. Jag var fan ganska pigg, inte alls lika sliten som jag trodde att jag skulle vara. :) Så lördagen blev en slappdag, med mer grillning och sittandes ute hela kvällen och prata om allt möjligt. Vart även en jävligt het disskusion om religioner och tron på Gud. Ojojoj, inte undra på att det finns krig i världen. Ingen tycker ju jämt lika. Men det är ändå lite roligt när människor har olika åsikter! :) Vi började även kolla på en film, fira in the sky, en "verklighetsbaserad" film om en kille som blev tagen av ufon. Men det blev inte långvarit, var så himla trött så jag somnade ganska kvickt och drömde hela natten lång, sov hela natten utan att vakna. Skönt att kunna få sova ut! :)

Söndag, den var galnare än vad man hade förväntat sig. Jag, Sofia & Mamma drog ner till Göteborg. Bara vi brudar, trallade runt i hela Göteborg, för att för de första hitta mina jävla studentskor och för att shoppa loss lite mer nu när det var sista dagen. Men jag kom hem tomhänt. Ovanligt ;) Men vi fick vara med om andra roliga upplevelser, det var proppfullt med folk på hela avenyn, då det var gayparad, människor som var utklädda, nakna, dansade och allmänt galna :) Vi såg även Sebastian från ica reklamen! Inte dåligt! :) Jag hade en jävligt rolig söndag. Känner verkligen att jag måste in till Göteborg, bo och leva där. Det skulle göra gott för mig. Vi var hemma ganska sent på kvällen, men det blev bara att duscha grilla ( ja, man kan aldrig få nog av grillning, så gott) sen var det final på Big Brother, och SIMON, min kärlek vann! Fu fan jag la bra många röster på honom! Hade han inte vinnit hade jag slöat upp hela svenska folket. ;) Men han vann! YES!
Jag var helt ivrig i kroppen efter finalen att jag verkligen inte kände för att sova. Så vi tittade klart på ufo filmen. Och efter de hade jag svårt att sova. Tankarna snurrade och vart oändliga. Är det sant? Hur kan de vara de? Hur kan de komma till oss, men vi inte till dem? Varför vill de oss illa? Varför är de så fula? osv..

Sen vaknade jag av att Sofia väkte mig, då var det helt plötsligt morgon, klockan var runt 6 och det var bara att börja packa ihop all, för att åka hem. Till äckliga Ludvika! Så nu sitter vi på tåget, är nog framme om en och en halv timma. Skönt det ska bli, komma hem, där det är lugnt, tyst, ensamt och mina saker. läääängtar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0