Skitkottensdag!

Nu står gratängen i ugnen och luktar så gott, läxorna framplockade och fönstret står på vi gavel, man hör att våren är här. Hur barnen springer runt och leker där ute, hur fåglarna kvittrar och alla äckliga borrmaskiner som förstör den underbara vårkänslan. När maten är klar ska det ätas, sen ska jag göra klart naturkunskapen, skrev faktiskt anteckningar på bussen hem, så det blir en lätt match! Naturkunskap är då det svåraste ämne jag någonsin haft. Eller så är det nog för att det inte är direkt min grej. Eller det börjar bli. Imorgon ska jag sitta kvar i skolan, tills mitt projekt är helt klart. Får inte gå en sekund före. Ska göra en sak varje dag tills lovet är kommen, då är man klar och kan njuta rejält nere i Göteborg! Då jag ska ner och träffa mamma, söka jobb och kolla runt i kommunen. Så man får ett litet hum vart det är man flyttar.

En promenad mot kvällen skulle inte sitta fint. Skulle gärna ha velat ta en nu, nu när solen står så fint på himlen. Men man måste prioritera här i livet. Det roliga efter de viktiga! Sen blåser det, eller vi säger att det gör de, så jag inte får ångest eller att hela dagen är borta på ingenting.

Ihelgen står det bara Sofia på schemat. Vi ska låsa in oss, ha massa gott så vi blir illamående, myskläder, en ful toffs på skallen och ha Desperate Housewives maraton. Det kan väl inte bli bättre och med fiatossan ♥

Kommentarer
Postat av: Mäg

Det ska bli så roligt och spännande!!!!!!!!<3

2011-04-07 @ 07:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0