Carpe diem...

Vaknade tidigt imorse, låg och drog mig i sängen och fick sedan i mig en bra frukost innan det var dags att pysa iväg till skolan. Jag och Robin tog sällskap, och den skitkotten ska få smaka på min skit för att han skrivit en lapp i min brevlåda. haha! Fick iaf sluta väldigt tidigt idag, runt 11. Trallade hem till Sofia, och sedan gick vi på stan för att lämna in cv:n lite här och var. Fisen söker jobb och är så duktig! Jag blir så stolt över henne! Som belöning för oss blev det faktiskt bara en kopp kaffe och lite mineralvatten, man kan ju fika nyttigt också! Efter de var vi hem till Pia, där Jag, Sanna, Fia & Pia åt mumsiga mackor med te och satt sedan på i solen på balkongen och drack ljuvliga (alkoholfria) sommardrinkar. Var 33 grader i solen. Trodde inte mina ögon. Så ljuvligt alltså! Nu är sommarn på ingång! Yippie! Efter de var vi hem och bytte om, till träningskläder, blev en rask promenad på ca km, det är ju i alla fall någonting! jag tycker vi är så duktiga! :-)

Har precis ätit potatis, köttbullar, brunsås och sallad. Det satt fint i maggen. Men vart ganska mätt så nu är jag väldigt trött. Men ska vila lite nu och samla krafter för att diska och duscha. Underbart att ha allt klar när man går och lägger sig, och sen att vakna när det är rent och fint är ju rena medicinen för själen!

Kom ju på att jag är ledig imorgon, gjorde ett litet glädjeskutt när jag kom på det. (eller Sofia kom på det, men det säger jag inte högt, det får mig att framstå som glömsk. haha) Så imorgonbitti ska jag och fia ta en promenad ut till dollarstore, lämna Sofias cv och tralla hem igen, äta mumsig köttbullssallad och kolla på desperata hemmafruar. Och sen har jag hela eftermiddagen/kvällen på mig att plugga lite om en "ohälsofaktor". Livet känns så lyckat just nu. Som Pia sa idag, Carpe diem, ja, man ska verkligen fånga dagen, man lever bara en gång! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0